Emelies framtida yrke?

Jag (med liite hjälp utav Frida) har kommit på det perfekta framtidsyrket till Emelie, nämligen DJ.
För i lördags, när vi först var hos Johannes på förfest, hade Emelie med sig den bästa blandningen av skivor man kan tänka sig! MGMT, Tingtings, Nationalteatern, Noah and the whale osv. Sen när vi kom till trappan där det bara skulle spelas indie, vilket det ABSOLUT INTE gjorde, kom Emelie med de bästa förslagen till DJ:n. Att denne DJ inte visste hälften av de band Emelie gav förslag till var är ju en annan femma... Och just därför skulle hon passa utmärkt som Trappans nya DJ, då skulle jag med stor säkerhet börja hänga där betydligt oftare!

Visst, hon har nu valt att bli socionom, och det tror jag hon kommer bli jättebra på, men för alla indiepoppande Norrköpingsbors bästa tycker jag hon allvarligt ska överväga sitt yrkesval...



För övrigt hade vi en mycket trevlig, och blöt lördagskväll, med mycket fuldans och passgångsträning... Ett å annat dåligt EmelieHanna skämt yttrades också, som hör sådana kvällar till...



Å ikväll är det kaffe och macka på agendan igen, varför bryta ett mönster som man vet funkar?
Fikakonservatism forever!

Se till och läs lite socialpedagogik nu min vän!

Kommentarer
Postat av: Martina

En mycket poetisk blogg min kära vän...ska kika in på den lite oftare i framtiden. =)

Love you!

2008-10-21 @ 12:19:46
URL: http://primartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0