Rävar...

Emelie har fått ett nytt favorit intresse... att reta mig , eller skratta ÅT mig...
Det hela började spåra ut förra veckan när Emelie flera gånger retade mig för mitt sätt att säga Angelina på. hon påstod att det är ett namn man ska säga utan g, så att det låter lite som om man skulle sagt det på engelska (till exempel Angelina Jolie)... Men, nu är ju grejen att jag och Emelie inte kommer från samma delar utav Sverige, och det betyder då att man kan ha olika dialekter, så jag och resten av mitt Härjedalennätverk, säger Angeliina, så som det låter!

I måndags skrattade hon också ett sånt där "men- lilla- vän- skrattet" när jag inte riktigt hade reflekterat över hur en pryl fungerar, och vad som blir konsekvenserna utan prylen, och frågade något ganska självklart... Men jag är faktiskt väldigt glad över att Emelie alltid finns där, och inte skräms iväg. Hon är en vän i vått och torrt!

Fast idag, var hon på det där humöret igen... jag satt i godan ro nere i fiket på skolan, och vaktade hennes och Johannes väskor, när jag plötsligt känner en liten sval pust i nacken... Jag tänkte inte mer på det förrens jag i nästa stund kände den igen, jag vände mig förskräckt om, och där stod Emelie och blåste mig i nacken! 
Tänk att hon inte kunde hålla sig... jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen: Emelie har alltid en, eller flera rävar bakom örat! Och det läskiga är att man aldrig vet när hon tar fram en utav dem... 

Så det är bäst alla ni där ute passar er för hennes rävar... 




Emelie visade även upp hennes nya fina warhol plansch idag, den ska hon ha i hallen, även fast den va större än hon tänkt sig... Ja, det där med mått är inte lätt när man heter Emelie...





Allt jag säger är: http://www.youtube.com/watch?v=AW94AEmzFhQ

memories....

Kommentarer
Postat av: frida

joo hanna det här har jag ju läst för lääängesen. kom med nåt nytt va :)

2008-11-01 @ 09:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0